poniedziałek, 1 sierpnia 2022

Mała antologia wierszy ukraińskich

 Cieszę się z zaproszenia do projektu Mała antologia wierszy ukraińskich 2014-22 przez fundację Pogranicze, choć strasznie bałam się tego zadania, jakie przede mną postawiono. I słusznie, bo kosztowało mnie to wiele pracy, nerwów i niepewności. Właściwie dzięki temu i kilku innym równoległym projektom i pracom, przez miesiąc niemal nie spałam. Ale lepiej lub gorzej, zrobiłam to i trochę nadal się obawiam, a trochę jestem z siebie dumna.
Na pewno czuję się zaszczycona znalazłszy w tak zacnym gronie drugiej serii, która wyjdzie niedługo, a znajdą się w niej tomiki:

Olga Bragina / Julia Fiedorczuk, 
Ala Gulijewa / Joanna Lewandowska,
Kateryna Kałytko / Aneta Kamińska,
Ija Kiwa / Alicja Rose,
Wasyl Machno / Bohdan Zadura,
Anna Maligon / Jakub Kornhauser,
Hanna Osadko / Agnieszka Wolny-Hamkało,
Daria Suzdalowa / Krzysztof Czyżewski,
Iryna Szuwałowa / Aneta Kamińska,
Serhij Żadan / Aleksandra Zińczuk.

https://wyborcza.pl/magazyn/7,124059,28715494,postarzelismy-sie-o-cala-wiecznosc-polscy-poeci-tlumacza.html?fbclid=IwAR2oOeDkq9nrwyq_gJQmcVJG72Oo3HOeni9YZ7OkQTGTAwXz7gka1f5r83Q

w pierwszej serii zaś możecie poczytać:

Wołodymyr Bynio / Janusz Radwański,
Ołeksandr Irwaneć / Jerzy Czech,
Halyna Kruk / Aneta Kamińska,
Kateryna Michalicyna / Jakub Pszoniak,
Iryna Mularczuk / Katarzyna Szweda,
 Julia Musakowska / Aneta Kamińska,
Walerij Puzik / Leszek Szaruga,
Ostap Slywynsky / Bohdan Zadura,
Julia Szeket / Bohdan Zadura,
Natalia Trochym / Krzysztof Czyżewski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz