poniedziałek, 20 października 2014

jezień


dziś będzie tak. sentymentalnie, bo wstałam w różowym nastroju, a usnę w szaro-burym prawdopodobnie, więc słucham sobie sentymentalnych rzeczy. barzo dobrych rzeczy.

" (...)Dziś rano cały świat kupiłem,
gwiazdy i słońce, morze, las,
i serca, lądy i rzek żyły,
Ciebie i siebie, przestrzeń, czas.
Dziś rano cały świat kupiłem,
za jedno serce cały świat,
nad gwiazdy szczęściem się wybiłem,
nad czas i morskie głębie lat...
Gorące morza sercem płyną -
- pozłocie nieprzebytych sław,
gdzieś rzeki nocy mnie wyminą
w głębokich morzach złotych traw.
Chcę czerwień zerwać z kwiatów polnych,
czerwienią nocy spalić krzew,
jak piersi nieba chcę być wolny,
w chmury się wbić w koronach drzew..."


(K,K. Baczyński, Pieśń o szczęściu z poematu Szczęśliwe drogi )




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz