poniedziałek, 23 stycznia 2023

poczytaj mi wuszko

 Wyspanie się jest jednym z najlepszych stanów kwantowych wszechświata. A po wstaniu klip Wydawnictwa Biblioteki Śląskiej, stworzony przez Macieja Kopra (Kopera?) do mojego wiersza Baśń najmniejsza. Klip promuje cały tomik Baśnienie i barzo mi się podoba,  choć nie jestem nadal przekonana do mojej umiejętności czytania wierszy, a już na pewno nie do barwy mojego głosu, która pokraczną mi się jawi i srodze skrzeczącaą Wypisz wymaluj sroka! Fajne jest to, że praca Maćka przeszła w mojej głowie bez żadnej poprawki, choć wymyśliłam sobie zupełnie inny klip, którego to realizacja nazbyt byłaby skomplikowana, a czas gonił, więc scedowałam całość na Macieja ciekawa efektu zupełnie obcego spojrzenia na rzecz, a i trochę drżąc z trwogi pamiętając, co kiedyś z moim wierszem uczynił jeden krakowski zespół. No i Maciek wyciągnął to, czego może powierzchniowo w wierszach nie widać (zwłaszcza, że Grzegorz Chudy złagodził je nieco akwarelami, ale za to pokazał ich spektrum szarości), te wszystkie mroki półcienie i bliki światła, które towarzyszą każdej baśni i każdej opowieści. Bo żadna baśń moi drodzy, nie dzieje się w świetle i każda jest podszyta grozą, ciemnością i strachem tego, co drzemie pod naszą korą, na samym dnie neuronów. Maciek to wie i taki zrobił klip


https://www.facebook.com/wydawnictwo.biblioteki.slaskiej/videos/1241796416744553

4 komentarze:

  1. A jednak poczucie zwyciężyło... Niesłusznie. Jesteś niezwykłą kobietą, Joanno.

    mp

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zwykłą szaleńczynią. szaleincą? szaleniną? dzikusem : | ale miło mi, że istnieje i takie o mnie zdanie :)

      Usuń
    2. Zaraz tam szaleńczynią, raczej WWO, jak mi się zdaje, a takie osoby mają w życiu raczej pod górkę, niestety.

      Usuń
    3. poczytałam, i rzeczywiście kurna, coś jest na rzeczy

      Usuń